Louicans

God fortsättning du fina vän!

Kategori: Allmänt

Hej igen...!!

Alldeles för länge sedan....sorry...!!

Vi har haft en underbar och intensiv tid sedan sist jag skrev till dig...!

Massor utav Julfirande med fina vänner och släkt!!
Nyårsfirande med dom flesta av våra underbara vänner, fantastiska dagar med våra bästa 08:or och även en Londonresa har vi hunnit med... Tror du förstår att dom sista veckorna gått i ett <3

Vi firade julafton i 4 underbara dagar... Massor utav underbart god mat, ett berg av julklappar/ gåvor och bäst av allt fullt med härliga människor runt om oss!!

Några dagar innan nyår kom Sara och Ralf med deras små juveler ner till oss!! Fullt med mys och bus i 4 dagar!! Vi tog en vända till Danmark och tillbringade ett Par timmar på tivoli... Mycket karuseller och enormt god mat blev det... en väldigt lyckad dag med andra ord!

Nyårsafton firades hemma hos oss... 12 vuxna och 10 barn!!
Jag dukade till oss vuxna där nere och till alla små busungar där uppe!!
Jag lagade en jätte god 3 rätters...( om jag får skryta lite själv)

Först när gästerna kom var det fördrinkar, goda tilltugg och ett härligt mingel!

Till förrätt blev det räksoppa och vitlöksbröd

Huvudrätten bestod av inbakad fläskfile fylld med mozzarella, Philadelphia, soltorkade tomater och pesto. För att få den ännu lyxigare lindade jag in filéerna i bacon ;)
Till denna goda köttbit blev det potatisgratäng, hemmagjord whiskysås och vitlök/ timjan marinerade plommontomater!!

Efterrätten var ljuvlig... Jag gjorde en glassbomb på marängbotten...!! Det var lite "pill" med den men absolut värt allt jobb!!
Först gjorde jag en vitchoklad glass, sedan ett lager med hallon/blåbär sorbet och avslutade med ett lager passion/ honungs glass...!
Sedan serverades bomben med exotiska frukter och maränger...!!!

Senare på kvällen blev det ostbricka,godis och snacks och lagom till raketerna (galet många) tog slut så grillade vi korv med bröd!!

5 otroliga dagar i London hade jag och barnen!!! Tänk dig mig ensam med 2 barn och 4 resväskor.... Jodå, allt går!!! Vi shoppade såklart en hel del, upplevde lite av London..( museum, bowling, big ben mm..) åt god mat
( efter barnens önskelista...) Och bara njöt utav vackert vårväder och underbart sällskap <3
Jag fick en hel del goda ting med mig hem... Några riktiga favoriter minsann ;)!!
Tänk att shopping och vår i luften kan göra en så lycklig ;)!!

Nu är vi tillbaka till vardagen igen.. Jobb,skola, träningar och alla måsten... Ja, det är ju faktiskt så livet ser ut ;)!

Just nu faller lite snöflingor utanför vårt fönster... Inte jätte uppskattat i mina ögon om jag ska vara helt ärlig...!

Lite bilder från nyår!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Hej festfixaren!! Herregud vad du är duktig på det där med fest och MAT!! Man blir ju alltid sugen. Du borde dra ihop en klassåterträff eller så ;)
    Kram på dig!

    Svar: Tack snälla du!! Jag tycker det är kul att fixa och dona ; ) Det hade verkligen varit kul med en återträff!!!
    Louican

    2014-01-24 | 15:15:37
    Bloggadress: http://www.brobecks.blogg.se
  • Nina säger:

    Jaa!! Vi håller på att leta oss tillbaka till Trelleborg. Då får vi diskutera saken ;)

    Svar: Jasså, ni ska tillbaka hit! Så kul :) har ni hittat något då??!
    Louican

    2014-02-12 | 21:43:03
  • Nina säger:

    Ja :) Vi flyttar i maj :) Lägenhet i stan så länge, så får vi se om det blir hus längre fram :)

    2014-02-18 | 22:31:54

Kommentera inlägget här: