Louicans

Lycka!!

Kategori: Allmänt

Påväg hem med en lycklig tjej som badat i havet med hästarna!!

Där är en liten fotograf som är med och fotar hela dagarna på lägret.... Spännande att få se alla bilder sen!!

Jag har haft en underbar dag på stranden... Livet är toppen!!

En dag på stranden!

Hej fina!

Alice är lämnad på ridläger och jag tog solstolen under armen och begav mig till stranden... Ensam...

Kände att jag behövde det. Rensa ut bland tankarna och funderingar... Kasta ut allt tråkigt och onödigt "skraffs" som får mig på dåligt humör...!!

Har åtminstone kommit fram till att ibland är det inte dom närmsta som är ens närmsta... Krångligt men väldigt sant!!

Nä, nu lutar jag mig tillbaka ett par timmar... Det är ju förbaskat varmt här ;)

Önskar dig en ljuvlig sommardag!!

Finaste prinsessorna <3

Ridläger!!

Kategori: Allmänt

Nu har jag lämnat lill loppan på ridläger.... Efter MYCKET om och men....

Bilen startade inte imorse. Antagligen har en lampa varit tänd denna veckan då vi varit borta... Verkligen Underbart när man ska iväg och har en tid att passa...

När bästa pappa äntligen kom på plats för att hjälpa mig så behövde ju möget tankas också...

Macken nästa där jag snabbt for av, öppnade tanklocket, in med kortet och upptäcker då att Maskinen är avstängd.... Ååååå så vansinnigt arg jag blev...!

Men vi kom exakt i tid och loppan var lyckligare än någonsin när hon blev tilldelad en liten ponny <3

Nu sitter jag och vince på stranden och bara väntar ut tiden tills hon ska bli hämtad... Kan nog göra av med några timmar här utan några större problem...;)!!

Underbart är kort... <3

Hej vacker!

Tiden har rusat iväg... Semester är inte alltid lugnt och stilla ;)!

Igårkväll kom vi hem från en underbar semester tripp i Nynäshamn!

Vår semesterresa började med några dagar i Blekinge... Hasslö.. Med våra fina vänner!

Massor utav sol och bad, goda middagar och härliga kvällar bjöd härliga hasslö oss på!
Barnen hade kul tillsammans och busade långt in på kvällarna <3

Stort <3 till er fina vänner för våra dagar tillsammans!!

Sedan fortsatte resan till Stockholm där vi blev välkomnade med en god lunch, strålande väder och massor utav semestermys!!

Vi har spenderat dagarna ute på havet... Vi älskar båtlivet nu :)
Det har varit enormt soliga och varma dagar... Vi tog båten till Trosa en dag för att äta god middag och strosa omkring i värmen... Lite shopping måste det ju bli ;)!!

En hel del poolhäng, rosekvällar och uteliv fick vi också smak på... Visst är livet underbart när det är semester <3

Tack underbara vänner för dessa fantastiska dagarna, vi saknar er redan och ser såååå mycket fram emot nästa sommar... Men vi syns ju innan det <3!

Lite bilder från helgen!!!

Strandäng!!

Volleyboll!!

Grillkväll!!!

Godmorgon fina vän!!!

Vilka riktigt härliga dagar vi haft!!

Vi kom hem sent i fredags kväll.. Beställde thaimat och hoppade i bingen ganska så fort efteråt!

I lördags var det dags... Den stora volleybolls turneringen!!!
Stockholmarna var på plats och jag var med och spelade... Kände mig riktigt grym faktiskt... ( nuddade ju bollen några gånger...)
Tina och Daniel kom till oss vid 12 för lite fördrinkar och tilltugg, sedan åkte vi ut till fru alstad där alla samlades!!
Vi hade en perfekt heldag med strålande solsken, bra spel, god grillning och underbara människor..
Sent på kvällen gick finalen... Tror någon gång vid 21... Sedan åkte vi hem till oss ett stort gäng för efterfest och mys!!

Taxin hämtade dom sista vid 03.30 och sedan var det Godnatt efter en lång härlig dag!!!

Söndagen startade vi på stranden... Farmor kom och lämnade trollen vid 10.00 sedan cyklade vi ner!

Vi åt pizza på stranden och mös i flera timmar!
Denise, Sara och Linda kom ner en runda och höll oss i sällskap!!

En snabb runda till stallet och efter det hem och förbereda för kvällens grillfest.. 12 hungriga gäster och kvällen kunde inte sluta bättre!!
Vi hade en super härlig kväll trots många trötta ögon sedan gårdagens heldag....!!

I går kom min kusin och hennes familj ner för att låna vår husvagn och campa på dalabadet!!

Vi tillbringade hela dagen tillsammans med dom.. Några lata timmar på stranden, grillat på kvällen och bus för barnen!!

Nu väntar jag på att trollen ska vakna och att solen ska kika fram.. Har ju lovats strålande solsken idag!!!

Vi tänkte spendera dagen på stranden innan kvällens grillbuffe på dalabadets restaurang!!

Önskar dig en riktigt härlig dag <3

Bilder från söndagens grillfest!!!

Kvällsdopp!

Kategori: Allmänt

Ja, då sitter jag här i solstolen på stranden igen.. Trollen och killarna tar ett kvällsdopp!

Stekhett....

Hej fina du!

Himlen är inte klar blå, men så himla varmt det är....!

Alla stora killar har kört iväg med Corvetterna för att titta på bilar. Jag, Anna och trollen stannade kvar här på campingen så det blev lite shopping och avkoppling i solstolen!!

Alice och vince vill gå och bada i havet så jag får ju flytta ner solstolen till stranden... Jobbigt.... :)!!!

Det bästa!!

Hej vacker!!

En fantastisk morgon att slå upp dom stängda ögonlocken till...!!

Solen strålar och vindarna är ljumma.. Det blir en lång dag på stranden!!

Jag erkänner.... Detta är bättre än en utlandsresa... Stranden är mycket finare här än Turkiet eller något annan land vi varit i... Svensk sommar på Öland är oslagbart... Resa till sol och värme det gör vi till höst och vinter då den svenska sommaren tagit semester....;)!!

Ikväll åker vi eventuellt in till Borgholm för att lyssna på the playtones som spelar på torget :)

Varma solhälsningar från oss <3

Tjejmys <3

Hej fina du!

Killarna är iväg och kör gokart men jag och Alice valde sol och bad istället..!!!

Loppan har somnat och jag njuter i solstolen en stund innan resten av gänget glider in...;)!

Vi tog en snabb runda i Borgholm innan.. Där är ju bara så underbart!!

Hoppas att solen lyser på dig också... Det är ju helt underbart <3

Älskade syster <3

Kategori: Allmänt

Idag... Ja, en stund till... Fyller min älskade syster år!!!

Jätte stort grattis till dig min bästa vän på din dag <3

Utan dig vid min sida skulle jag känna mig tom och ensam... Tillsammans har vi följts åt i livet och tillsammans har vi upptäckt världen... Du är en stor del utav mig underbara du och jag ser så mycket fram emot att bli vuxen tillsammans med dig min stora stjärna <3

Kvällssol!!

Godkväll min vän!

Vilken ljuvlig kväll det är här på Öland!!

Vi har haft en riktigt mysig dag på ölandsdjurpark... Djur, tivoli och bad... Kan dagen bli bättre för små busiga troll??!

Killarna körde en runda och jag sitter här i kvällssolen och njuter innan trollen ska duschas och fixas till för sängen!

Morgondagens planer är en lat dag på stranden och sedan en runda till Borgholm på kvällen!

Önskar dig en härlig sommarkväll!!

Kvällens jag...

Ölands djurpark nästa!

Kategori: Allmänt

Johan och Alice är iväg och köper bullar på konditoriet... Deras mannagryns bullar är så goda!!

Vince sover fortfarande, helt slut efter gårdagens fotbollspelande som varade långt in på kvällstimmarna...!!

Efter frukosten beger vi oss till Ölands djurpark... Super skoj!!

Bild ifrån gårdagens middag... Jag åt en Jätte god fiskgryta med räkor, vitlöksbröd och aioli. Barnen valde hamburgare tallrik med världens godaste pommes till!!!

Godmorgon soliga Öland!

Godmorgon vacker!!

Vi lämnade ett regnigt Skåne och bytte ut det mot ett soligt Öland :)

Lyckligtvis fanns bästa farfar, Anna, spigge och Chumpa på plats och välkomnade oss igår eftermiddag!!

Det var en riktigt solig och härlig kväll. Vi åt god mat på restaurangen snett över gatan och barnen njöt utav sällskapet av deras favoriter <3

Öland är underbart, så enkelt är det!!