Louicans

härliga dagar!

Kategori:

Hej vännen!

Vilka helt underbara dagar vi haft!! Solen har lyst på oss och världens snällaste vän har hjälpt mig så mycket dessa dagar/veckor... jag tror faktiskt att jag har en av världens snällaste vän som ställer upp och kör mig fram och tillbaka, hjälper till i stallet varje dag och följer med på alla äventyr vi får för oss.. verkligen min "vänstra" hand!!! 

Igår tillbringade vi en dag i skogen! Alice och hennes kompis red en runda, vi grillade och njöt av det helt fantastiska vädret! Ponnysarna uppförde sig exemplariskt och vi mammor fick oss en rejäl promenad så att vi med gott samvete kunde mumsa i oss allt det goda vi packat med oss..😂👍små enkla saker men som gör vardagen så mycket härligare, det måste man bli bättre på! ! 





Idag var jag först hos doktorn,  tog lite prover. . Jag har haft lite ont i min mage från och till... hoppas verkligen inte att det blir något av det. .!! 

Sedan lastade vi Tojje och körde till Gessie för att möta upp ponny klubben😉👍👍
Ett gäng tjejer och deras små ponnysarna! Först red tjejerna ut en runda och efter det tog dom lite skutt i ridhuset! Så himla roligt och nyttigt för både hästar och flickorna!
Tojje visade verkligen  ALLA sina sidor idag😂😂 lycklig och lydig ponny, busig och envis, sedan kom den lydiga tävlingsponnyn tillbaka igen efter att ha blivit ovän med Alice och tuktad utav en större tjej💜
Alice fick prova Steffies fina c-ponny och det gick jättebra!! Så himla fint ridhus dom hade,  verkligen påkostat och riktigt lyxigt! 
När dom ridit färdigt fikade vi och ingen var lyckligare än Vince..äntligen kunde även han vara med lite!! Han tycker det är sådär roligt att åka med, men vill ändå hänga på!! Imorgon ska han och Johan åka och fiska och få ha lite killtid👍💙

Ikväll har vi bara gjort ingeting... ätit god middag som hemma kocken fixade, sedan intog vi soffläge ganska fort!! Skönt faktiskt, speciellt nu när man inte kan stå i köket och skämma bort gäster med goda middagar... längtar tills handen fungerar som vanligt igen!! 

Nä nu måste jag försöka somna... blir hämtad tidigt imorgon då Alice ska åka och tävla! Sedan kommer jag tillbringa  lördagen och söndagen framöver viasat och Netflix.. nu längtar jag efter dom där "tråkiga" filmerna och pyjamas mys!!

 Alice hoppar med Tojje och Vinnie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: