Louicans

Rätt eller fel...

Kategori:

Hej vacker!!

Dålig på att höra av mig jag vet.. Men det har gått i ett här hemma....

Igår beslöt jag mig för att köpa ett nytt marsvin till vince... Rätt eller fel...??!
Någon sa till mig att han behövde sörja rock och rekommendera att inte köpa någon ny... En del tyckte det var självklart att han skulle få ett nytt litet svin...
Jag tyckte verkligen synd om prinsen som saknade Rock så otroligt mycket och körde till djuraffären igår kväll för att hämta hem en ny liten vilding..;)
Lång vit lugg och en päls som heter duga... Så er lilla Sötis ut ;)

Idag valde jag att ta ledigt från jobb...Alice kände sig inte helt 100 och eftersom det tydligen går kräksjuka på dagis så passade det bra med en ledig dag <3

Dagens innehåll har varit stall, städ och tvätt...
Jag har funderat lite på att byta stall och leta boxplats..
Jag trivs i vårt stall och där är underbara människor MEN jag hinner inte med att fodra morgon, lunch kväll.. in och utsläpp... Eftersom jag jobbar oregelbundet och helger så blir det kaos av allt... Den lilla lediga tid jag har till epson går åt till att ta in och ut hästar och fodra... Ibland får jag åka ifrån jobb för att kunna ge dom lunch...
Vi får se hur det blir...:)

Bella ringde precis och undrade om jag ville göra vid håret imorgon... Det tackade jag såklart inte nej till :)

Imorgon kväll får vi gäster :) det blir gladiatorer mys och lite partaj ;)
Jag ska stå vid spisen ett par timmar då jag tänkte höra kålpudding på mormors vis... Får räkna 4-6 timmars tillagning..;)

Nu ska jag koka gröt till Alice och strax ska middagen förberedas... Tror det blir kycklingfilé idag :)

Oj just de... Jag måste först lägga in alla kläder i min garderob som jag öst ut i hela sovrummet... Galet mycket kläder.. Jag ska ha loppis snart igen och få kan du fynda barnkläder i blandade storlekar och " damkläder" i blandade storlekar...

Hojta till om du behöver något ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: