Louicans

Är gräset grönare där...

Kategori: Allmänt

Hej fina!!
 
Eftersom blogg appen klyddat under dagen  har jag inte hunnit skriva...
 
Jag jobbade till kl. 14.00 idag och sedan körde jag till stallet! Idag fick prinsen vilodag...!
 
Jag hämtade en lycklig liten  loppa på dagis.. Verkligen inte ofta det är mamma som hämtar.. Snacka om att man känner sig ordentligt välkommen när ens lilla prinsessa springer fram och hoppar upp  i famnen för att kramas <3  Jag är så tacksam för att dagisfröknarna klär på barnen "gummi" byxor utanpå overallerna... Man går och köper dyra overaller för att trollen ska hålla sig varma och det är så skönt att dom lyckas bevara kläderna på ett sådant enkelt sätt.. Det sparar mycket tvätt och sen håller sig overallerna fina betydligt längre när dom slipper bli blöta och fulla med lera....  Stort tack till alla dagisfröknar som tänker på oss föräldrar som verkligen avskyr att tvätta.. ;)
 
Vi har lite planer och eventuella resor framför oss... Möjligtvis åker jag och Johan till österrike ett par dagar för att lära oss åka skidor och umgås med vänner... Vi har blivit erbjudna en liten tripp som vi nog inte kan motstå... Vi får se... Är det verkligen rätt ställe att komma som nybörjare till.. hahaha!! Det hade varit fantastiskt kul att åka dit.. Nackdelen är att det är kort efter att vi kommer hem ifrån Paris....
 
Sedan blir det nog en tripp till London för min del i maj.... Tjohoo!! Jag älskar London och jag måste nog åka med och installera kusinen.... ;)  Vi behöver nog lite tjejtid och shopping misstänker jag...;) Bara det inte krockar med lill prinsens födelse då moster ska vara med....
 
Sommarsemestern har vi också pratat om men det känns sååå väldigt långt fram ännu....!!
 
Jag tittade precis på hollywood fruarna..!!! Jag erkänner.. Det vore ett liv för mig... ;) Men är gräset verkligen grönare där...
Jag älskar deras hus, miljö och friheten... 
Nä...jag är helt enkelt för gammal.. Men man ska ju aldrig säga aldrig.. Skulle nu MR C dyka upp bara sådär så vet i hundan om jag inte skulle lämna detta landet och dra iväg... hahaha ;)
 
Strax kallar sängen.. Imorgon ska jag jobba.. Blir inte hela dagen, men några timmar iallafall! Sedan tänkte jag rida och efter det funderar jag på att laga något riktigt gott till middag.... Det är för det mesta johan som lagar middagen i veckorna, men det känns som att jag skulle kunna överraska med något riktigt smarrigt imorgon....Tror faktiskt att jag har tid till det!!
 
Sov gott <3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: