Louicans

hemma från en UNDERBAR tripp!!

Kategori: Allmänt

Hej VACKRA du!
 
Hoppas att du haft en härlig helg!
Min har verkligen varit TOPPEN  HÄRLIG ;) Vi har ätit gott, druckit gott och MINDRE gott... Shoppat massor och njutit av tillvaron...!
 
Vägen upp till Karlskrona gick fort.. Massa tjej snack och skratt... Väl uppe blev vi bjudna på god middag av gamlemormor.. Sen  åkte vi och handlade lite gott till båtresan och hälsade snabbt på Linas pappa och fru..!
 
Det blev minsann kallt senare på kvällen, och när vi skulle checka in på båten frös det till och blev minusgrader.. BRRRR så otroligt snabbt det kan vända från sol till minusgrader...
 
Där var mycket folk på båten och vår resa kunde inte bli mer än LYCKAD...!!
 
Vi letade upp vår hytt och dukade upp ostbricka, godis, vin och cider... Vi låg i våra sängar och kände att livet var på topp och att vi hade en härlig mini semester framför oss...!
Tillpiffade och snygga lämnade vi hytten för att leta upp dansgolvet...!! Vi träffade SUPER trevliga människor och dansade hela natten... Dansgolvet gungade konstigt nog..;) Det blev en lyckad kväll och vi smög oss ner till hytten igen för att vila någon timme.. För min del 2 timmar...!!
 
Vi steg upp TIDIGT.. Och åt frukost. Super god frukostbuffe var det och vi passade på att äta oss ordentligt mätta eftersom vi visste att det skulle bli en LÅNG shoppingdag.. ;)
Av från båten och på bussen som tog oss till tågstationen..! Vi var påväg till Gdansk och till ett ENORMT shoppingcenter...!
I flera timmar gick vi in och ut från mängder av bra butiker. Påsarna blev fler och fler och plånbiken lättare och lättare.. ;)
 
Efter 5 timmars effektiv shopping där tog vi oss vidare till nästa shoppingcenter...! Innan vi gick in genom dom stora glasdörrarna  så tog vi en snabb lunch på stan och gick i lite små butiker.. Fy så mycket fint jag hittade där..LYCKLIGA jag kände mig som en prinsessa som strosade runt på små moln...!
 
Efter några timmars shopping till och ÄNNU fler påsar så tog vi oss tillbaka till båten med buss 150 och inte med buss 170 som vi först hoppade på och åkte en runda med... hahaha!!
 
Vi lyckades hitta tillbaka till båten och kom fort fram till att vi INTE skulle vila oss.. Vi tänkte göra det eftersom vi var något trötta efter dagen som gått.. Men lyckligt vis gjorde vi inte det.. ( Då hade vi minsann inte kommit upp igen...)
Vi fixade istället till oss och gick till kvällens STORA kvällsbuffe... Vi åt och drack i flera timmar.. Tänk att man även där lyckades pruta.. hahaha.. Lina prutade till sig en middag för två till priset av en.. INKL. valfri mängd öl och vin...;)
Maten var jätte god, och där fanns ALLT ifrån havets läckerheter till olika kött och varmrätter, smarriga efterrätter och god ostbricka med flera tillbehör... !!
 
Kvällen avslutade vi på dansgolvet tillsammans med övriga party resenärer ;) Vi hade riktigt roligt och dansade minsann hela natten.. DJ:n spelade jätte bra musik och alla var på lika bra partyhumör..! Eftersom jag skulle köra hem dagen efter så tog jag det ganska lugnt och slutade dricka i tid.. Lina däremot.. Hon gick med gott samvete ALL in och det gjorde hon minsann rätt i.. PARTY PARTY...hahaha.. Man behhöver ju festa till det ordentligt ibland!! Vi vingalde ner.. ( Ja, det gungade ganska rejält på hemresan...) till vår hytt alldeles försent... och fick vilat i mindre än 2 timmar..Men det var det värt... ;) !
 
Hemma i sverige igen åt vi frukost hemma hos Linas kära mamma där vi även vilade ett pat timmar innan bilresan hem..!!
 
Väl hemma i Trelleborg och på dalabadet möttes jag av två små troll och en glad man..<3
 
Jag har inte tittat på kontot ännu hur mycket som jag gjort av med.. men det känns inte så farligt mycket faktiskt.. ;) Det jag lyckades hitta på vår shopping tripp är.. Två skinnjackor, 4 sett underkläder, Id smink och borstar, super fina boots, två kjolar, koftor, en jätte fin party top, väska, örhänge, skinn handskar, ännu mer smink, smycke, klocka, mobilskal, strumpor, saker till trollen och ett par byxor... Undra om det var allt....Det kan ju hända att jag missat något....!!
 
Tack fina Lina för en UNDERBAR tripp.. Som tur är ska vi snart göra om den.. :)
 
Nu ska jag snart börja packa upp allt men innan det så ska Alice hämtas från kalas..!
 
Önskar dig en riktigt härlig söndag :)
 
Lite bilder från min helg... Jag måste erkänna.. Jag har varit VÄLDIGT slarvig med kameran och inte tagit så mycket bilder.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: