Louicans

Oförskämt bra dag igår...

Kategori: Allmänt

Godmorgon fina vän!!

Igår hade vi en oförskämt bra dag HELA dagen♥

Först kom svärmor med goda bullar och kakor... Vi åt en riktigt god frukost och fikade efteråt med nybakade kammar :) Sen gick vi ( barnen cyklade) ut en runda till lekplatsen och barnen lekte av sig i den härliga solen!
Vi gick tillbaka till trädgården för mer bus, och vi placerade oss i solen och njöt av det otroligt härliga vädret!!

Sen åkte jag och trollen för att handla lite blommor ;) Vi stannade på fridas gård och jag shoppade lite roliga småsaker. Bla. diamant knoppar till vårt stora skoskåp i hallen, rosa prickiga knoppar till Alice rum, lite fint påskpynt och lite annat smått och gott!!
Vi handlade blommor till våra krukor och planterade allt när vi kom hem! Det finns ju inte jätte många blommor att välja på nu, men jag handlade det som fanns och det blev riktigt fint!! (Egentligen är jag inte så glad för penséer..)  Jag ser fram emot att kunna plantera lite fint "gräs" och lite större växter, men det får jag göra när värmen kommer..

Sen åkte vi till stallet och vince red i paddocken!! Han var jätte duktig igår ♥ Vi tränade lite på trav till halt och tvärtom, övade på att stå i lätt sits på böjt spår och efter mycket träning sitter han nu riktigt fint i kort trav!

När vi kom hem åt vi middag och bytade snabbt om. Lite hastigt blev det bestämmt att vi skulle  till mamma och pappa för att äta pannkakor..
HAHAHA.. Pappas flakmoppe är nu helt klar, SÅÅÅ himla fin den blev;)!! Vince ska ju åka där framme i flaket när pappa ska köra det årliga moppe rallyt..;) Han ÄLSKADE att sitta där framme.. Jag ville såklart köra.. GUUUD.. ni skulle sett.. Helt ärligt, jag är ju inte den bästa på det märkte jag.. Jag var riktigt, riktigt nära på att kissa på mig när jag körde.. Jag kunde inte bromsa skiten, och jag fattade inte hur jag växlade, kopplade och allt vad man nu ska göra..  Där kom jag på en grusväg som är full med hålor i och i ganska snabb fart.. Jag skrattade samtidigt som jag var lite rädd för att trilla.. Fötterna släppte jag från pedalerna och benen stod rakt ut samtidigt som jag höllt på dö av skratt.. otroligt roligt.. hahaha!! Synd att jag inte hade med mig min kamera.. :(

Vi åt goda pankakor och mös en stund innan vi åkte hem. Alice somnade i bilen och Vince var också helt slut..
Moppe turen tog slut på mina krafter och jag somnade liten innan 20.30...

Idag är det jobb hela dagen! Ikväll när jag kommer hem blir det fredagsmys och lite gott..!! Det är underbart väder i dag också!

Hoppas du får en härlig fredag fina du!!



Vince innan dagis idag!!



Rosa tjejerna imorse!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: