Louicans

♥ Fantastiska London ♥

Kategori: Allmänt

Hej fina!!

Hoppas att ni har haft en super bra helg..!!

Jag har verkligen haft det super!! Vi har tillbringat 4 dagar i London, och det har varit galet underbart!♥

4 i fredags morse började vi vår resa mot London!! Vi blev körda till Kastrup för att ta flyget mot STORSTADEN!!
Jag hade ju verkligen ingen aning om vart vi skulle, så allt var ju lite extra spännande;)

Hotellet vi kom till var över all förväntan, super fräscht, nyrenoverat och med stor lyxkänsla kastade vi in allt vårt bagage för att leta oss ner till piccadilly circus och oxford street för att sedan möta hela denna värld av butiker, shopping center, cafeer och pubar! Ja, jag hade verkligen kommit till himmelriket!! Det tog minsann inte många minuter från att händerna var fulla av påsar..
Vi, Jag och Jenny.. hjälpte vänligt våra grabbar att hitta en pub, där dom kunde ta det lugnt, varva ner och snacka en hel del skit.. Jag tror dom pratat sönder varandra alla dessa timmar medans vi sprang på oxford som två galna höns.. ;) hahaha!!
Vi möttes upp för att ta något gott att dricka och för att åka till hotellet och fräscha till oss.. Sen var det ju dags för mat och för att se London från den "mörka" sidan ;) !!

Lördagen började vi med att ställa klockan.. Ja, ligga och sova hade vi verkligen inte tid med!! En super god frukost blev det, sen gick fötterna mot Harrods!! Vilket varuhus...;)
Vi hoppade in i en taxi, inte allt för svårt att få tag i dessa super söta taxibilar precis.. Vi åkte till Big ben, London eye och Beckingham Palace..Häftigt..
Det var en härlig känsla att se att det började blomma i Hyde park.. Kändes verkligen som att våren var påväg♥

Vi vinkade in en taxi som tog oss till Primark, jag lovar.. Där shoppades det vilt:)
Vi åt en gudomligt god middag på en av oxfords pubar, för att ladda batterierna för ytterligare lite shopping :)
Kvällen avslutade vi på en mysig pub som vi hittade på en bakgata i Kensington!

Söndag morgon och klockan ringde lite innan 08.30.. Dags för nya äventyr i Notting Hill!! Vi hittade efter många om och men ett super mysigt caffe där dom hade den godaste frukosten på väldigt länge..! Och så super gulliga tjejer som jobbade där!!
Jag hittade en helt underbar butik.. Lily j.. Blev några slantar fattigare där inne, men fick en helt underbar kappa och en blus på köpet♥
Även denna eftermiddagen avslutades på oxford, mer behöver jag nog inte säga.. hahaha!!

Kvällen avslutade vi med en middag i Piccadilly, helt makalösa tårtor och ett magiskt ögonblick på Lyric theatre där vi såg och lyssnade på  musikalen Thriller live! 

Planet hem gick imorse, vi kom med trots någr kilos övervikt på väskorna.. ;)  Här sitter jag nu i soffan helt slut efter en super god middag!

Tack älskade Johan för en helt fantastisk present, jag har haft det underbart, och jag erkänner.. Jag är liiite bortskämd ;) hahaha!!

Och till våra fina vänner ♥ Tack för ert underbara sällskap och för att ni ville dela denna upplevelsen med oss ♥

Hmm.. undra om jag glömt att tacka någon nu.. Det skulle i såfall vara..

Forever 21, Primark, Next, Zara, alla skobutiker som jag inte har namnet på.. Lily j, Disney Store och alla andra butiker som jag ölagt alla mina pengar på!!






















































































Kommentarer


Kommentera inlägget här: