Louicans

Vilken dag!!

Kategori: Allmänt

Godkväll i stugorna!!

Hoppas att ni haft en härlig dag idag!!

Själv har denna dagen varit minst sagt lite bekymmersam.. Det började imorse.. Jag vaknade med feber, förkyld och enormt ont i ryggen. Att andas var ju rena mardrömmen.. Och sen kom hostan som en prick över i:et. Efter lite smärtstillande var det liksom bara att gilla läget.. Jag skulle ju vara på utbildning i malmö, och efter det hade jag ett viktigt möte att gå på..

Barnen vaknade pigga och glada, och allt flöt på bra tills vi skulle gå.. Alice vägrade ha strumpor, och sen var det hela igång... Det slutade med att hon fick gå till dagis utan strumpor och utan jacka..( det var kallt imorse.. flera minus...) Men men, dom kom till dagis och jag lämnade ett argt bi där..♥

När jag sedan körde mot utbildningen kom jag på att jag glömt viktiga papper hemma, så det var bara att vända igen och hämta mina papper som låg på bordet och väntade!!

Givetvis hade färjan precis kommit i land, och hundratals lastbilar var påväg mot malmö... så hela vägen till malmö låg jag bakom dessa otroligt långsamma lastbilar..
På motorvägen lossnade min högra blinkers, så den slog mot bilen hela vägen...

Men jag kom fram i tid, och fick perfekt parkering!! sen kunde jag ANDAS UT för nu var jag framme!
Föreläsningen var helt fantastisk!

Det handlade om Maskrosbarn! Maskrosbarn är en ideell förening som stödjer ungdomar som har föräldrar som är psykist sjuka eller som missbrukar! Alla som arbetar där är själv maskrosbarn, dvs barn som själv blivit utsatta för ovanstående och som mått väldigt väldigt dåligt. Dessa barn har varit med om väldigt olika saker, en del övergrepp, andra har blivit misshandlade, någon har hittat sin förälder död,  och någon lever i detta fruktansvärda fortfarande..
Vi fick höra om deras egna berättelser om hur dom växt upp och allt dom blivit utsatta för. Det var väldigt rörande och väldigt intressant att lyssna på!

Gå gärna in och kika på deras hemsida!!

maskrosbarn.org/

Efter föreläsningen körde jag på mötet och sedan snurrade jag in om min fina syster för lite myyys♥ Där åts det pannkakor och godis.. Gott och nyttigt!!

Sen körde jag hem med min söndriga blinkers och bjöds på super goda lövbiffar, stekt potatis, sås och sallad! MUUMS!!

Nu har jag och Alice tjejmys i soffan och tittar på film! Johan och Vince hittar på lite killsaker på stan, tror dom skulle handla lite nya skylanders faktiskt!!

Jag har precis proppat i mig lite alvedon och pencillin ( Läkaren misstänkte ju lunginflamation..) Så hoppas att den biter tills imorgon!!

Ha en toppen kväll finaste ni!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: