Louicans

underbara helg!!

Kategori: Allmänt

Hej fina ni där ute i snöstormen!!

Hoppas att ni mår bra och att ni haft en super helg!

Själv börjar jag bli riktigt FRISK!! Det känns så skönt att slippa yra omkring här hemma... Huvudvärken är istort sätt borta och jag känner mig lycklig!!

Vi har verkligen haft en mysig helg tillsammans här hemma♥
I fredags var min lilla systerdotter Hollie här på besök! Hon är bara såå ljuvlig mosters lilla loppa!!
På kvällen  kom min kära kusin hit med hennes vovvsing! Hon hade packat med sig sina saxar och tyckte det var dags att vince lockar åkte av... Jag ska ju erkänna att jag inte var lika övertgad precis, och medans saxen sätte fart igenom hans lockiga kaluffs så grät jag nästan bokstavligen... Men han blev fin min lilla prins, men det är väldigt ovant att se honom i kort hår♥
Jag har också fräschat till peruken med lite klipp, färg och lugg.. Jag kommer nog inte ha luggen framme allt för ofta känns det som.. Känner mig inte som någon lugg människa...
Alice fick också klippt sig lite, men helst av allt skulle hon vilja klippa det längre ♥sötis♥
Sen hade vi fredagsmys med allt vad det innebär!!

Igår när jag vaknade kände jag mig väldigt trött och hängig. Alice hade ont i magen och jag var livrädd för att vi skulle bli sjuka.. Men, sen vände allt efter några timmar och jag kände mig som superkvinnan igen och Alice mage återställde sig fortare än blixten;)

Vi började förmiddagen med att baka cupcakes och jag dukade och förberedde inför kvällens middag, och melodifestival som vi skulle se tillsammans med våra underbara vänner Tina och Daniel och deras små troll♥
Sen var det simskola och då blev jag hemma för att hinna fixa med det sista och för att kunna VILA en stund..

Efter simskolan var det dags för stallet! Alice och jag åkte dit tillsammans med Tina och hennes söta brorsdotter Lovisa som så jätte gärna ville rida på Isa! Alice var sååå trött i stallet så för hennes del blev det bara en stor plåga... Men Lovisa tyckte det var super kul och njöt av en ridtur i det iskalla ridhuset...

Vi tog oss hem i snöovädret och sa hej till varandra.. Vi skulle ju ses en timme efteråt men då med festblåsa och danseskorna.. ;)

Alice han inte mer än in i huset från att hon sov.. Sen fixade jag till mig och eftersom
jag förberett all mat så kunde Johan enkelt sköta "tillagningen" medans jag snyggade till mig inför kvällens gourmetmiddag som bestod av fylld kycklingfile inlindag i bacon, rostade rotfruktor, hemmagjorda klyftpotatis med vitlök och flingsalt, rödvinssås, vitlöksbröd och sallad med soltorkade tomater i..! Fyllningen i kycklingen gjorde jag själv. Den blev fantastisk god och bestod av philadelfiaost, soltorkade tomater, basilika, vitlök ,salt och svartpeppar!!

Snabbare än jag han att blinka så stod gästerna här och kvällens mys hade startat!!
Vi hade en underbar kväll och barnen lekte fint som vanligt! Vi hade disco med barnen innan melodifestivalen sattes på! Och för en gångs skull gick ju rätt låtar vidare!!!
Barnen somnade en efter en och vi kunde sitta och njuta av kvällen och planera kommande resa....♥

Imorse vaknade vi lite senare.. iallafall jag.. ;) Jag har sovit så underbart gott inatt!! Alice och jag åkte till stallet, men det blev minsann ingen uteritt som planerat idag.. Vi stannade i ridhuset och jag longerade Alice som var super duktig idag trots kylan..
Givetvis skulle jag byta ut allt blått som Vince har på när han rider till rosa. Men det gjorde jag så gärna.. Allt för min lilla prinsessa♥

Nu ska jag gå och vila, jag känner mig rent slut...

Det blev ett lååång inlägg idag känner jag, men så blir det när jag slarvar med att skriva;)

Kärlek till er♥






















Kommentarer


Kommentera inlägget här: