Louicans

Aj vilken natt.

Kategori:

Hej fina du mitt i natten.....

Usch så jobbig natt loppan haft.... Sköterskorna missade att ge Alice smärtstillande innan hon somnade.... Någon timme efter kom dom in och tyckte inte vi skulle väcks henne och låta henne få... Det är bättre att hon sover tills hon vaknar och har ont..... Jo... TACK för det....
Mitt i natten i ett rum som vi delar med 2 andra barn och deras förälder så vaknar en prinsessa helt hysterisk och förtvivlad... Drar i droppslangen och har världens panik för att det gör ont i näsan som blöder...
Med våld får vi i henne smärtstillande och som mamma som redan är känslig och har lätt till tårar blir detta inte bättre.... Att se paniken i mitt lilla hjärtas ögon var minsann något av det värsta jag varit med om....

Efter ett tag somnar loppan om och sover någon timme... Två eller tre sen är det dags igen.... Men denna gången räcker det med mammas tröstande och ett toalett besök..

Jag kan inte sova... Sköterskan var här precis och tittade till henne. Strax är det dags för smärtstillande igen....
Alice snarkar som aldrig förr.. Dom säger att detta beror på hennes blödningar och att hon är väldigt svullen.... Stackars dom andra i rummet... Deras små barn har inga komplikationer över huvud taget... Dom har tom slutat snarka helt efter operationen.....

Nu börjar loppan vakna till och jag väntar på syrran som ska komma med smärtstillande...

Och just de.. Vet du... Jag har glömt det mesta av mitt smink där hemma.... Den paniken jag fick när jag märkte det var minsann inte nådig.... Lite mascara och rouge är vad jag har med..... Vad hjälper det när rougeborsten ligger där hemma.....

Sov gott....!!

Kommentarer

  • Ann-Britt säger:

    Usch där kom tårarna på mig med. Man är så liten när ens barn inte mår bra. Man vill ta all smärta de känner. Stackars liten men det ska bli bättre. Du klarar dig utan smink. Du är vacker utan smink och utan sömn.

    2012-12-04 | 09:20:51

Kommentera inlägget här: