Louicans

Mosters fina ettåring!!!

Kategori: Allmänt

Hej vacker!!

Idag fyller min älskade systerdotter 1 år!!! Hurra hurra hurra till dig lilla Hollie på din stora dag!!! <3

För ett år sedan kom paniken till riggarevägen.. Det var dags.. På RIKTIGT!!
Jag var ledig och mös i lugn och ro med trollen.. Denise ringde och sa nu är det dags.. Vi åker in!!!!
Iväg med barnen till dagis och i full fart mot förlossningen i Malmö.. Min syster skulle FÖDA och inget var viktigare i hela världen just då..
Det gick fort in till Malmö.. Riktigt fort...
( det var innan motorvägen var klar..) Med hjärtat i halsen och paniken krypandes i kroppen kom jag fram... Det enda som fanns i mitt huvud var min syster.. Allt annat var liksom inte värt att tänka på just då..!!
Jag kom in på förlossningen och såg min kämpande lillasyster ligga på sängen med värkar.. Att inte tårarna kom då förstår jag inte.. Jag tog på mig rollen som den hjälpande storasystern ( stålkvinnan..;) ) och blev väldigt bekväm i min roll som barnmorska!!!
Att få dela denna stund med Denise och Markus är något helt fantastiskt!! <3

Jag fick verkligen vara barnmorska på riktigt!! Jag fanns med under hela förlossningen och assisterade den riktiga barnmorskan.. Hon berättade för mig hur jag skulle göra och lämnade mig en stund för att gå in till förlossningen i rummet bredvid!!!

Att få hjälpa mitt lilla hjärta ut var något av det absolut bästa jag varit med om..

Denise var jätte duktig och kämpade på så bra!! (lite kul hade jag och Markus när hon tryckte i sig lustgasen.. Hahaha !) Underbara minnen!!!

Nu har ett helt år gått och prinsessan fyller året idag!!

Imorgon kommer vi och grattar dig prinsessan!!

Kärlek till dig Hollie!! <3

Kommentarer

  • Denise säger:

    2012-04-13 | 20:17:16
    Bloggadress: http://denssan.blogg.se/
  • Denise säger:

    Att ha dig vid min sida under denna dagen var guld värd! Du är mitt stora stöd! Du är mon ängel! Tack för att du finns för oss! Älskar dig!

    2012-04-13 | 20:18:35
    Bloggadress: http://denssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: