Louicans

Härliga helg!!

Kategori: Allmänt

Jaha.. nu närmar sig helgen sitt slut.. Varför går dagarna så fruktansvärt fort när man är ledig?? Vi HADE inget bokat denna helgen.. Men, iblande blir det inte som man tänkt sig :) !!

Gårdagen började med ett helt oplanerat besök på ikea!! Vi behövde en ny byrå / skänk till sovrummet vilket vi fick inhandlat!! Sedan hade Johan några ärende inne i Malmö som han fick utrett!

På kvällen kom min kära moster och hennes man på middag hos oss! Jag gjorde super god kebabpizza , hemmagjord pizzasallad och två olika såser till det! Det blev super gott! Vi åt så att vi knappt orkade röra oss.. Ja vissa iallafall.. Tror mina grannar undrade vad som pågick hemma hos oss där ett tag ;)
Fy så kul det måste sett ut utifrån när min Moster fick tag i wii kontrollen.... Har nog aldrig sett någon rocka rockring på det viset, eller jag kan kanske inte kalla det rocka.. för det gjorde hon ju definitivt inte.. Jag är ju glad att vi inte bor i lägenhet och att vi befann oss på nedanvåningen.. hahaha
Sen blev det massa godis och chips mys!! Kan säga så mycket att våra gäster gick ju inte hungriga här ifrån åtminstone .. Eller vad säger du Micke....  ;)!!

Idag vaknade Alice gaaanska tidigt... Förstår inte varför hon är så morgonpigg.. ( Kan ju bero på att hon lägger sig väldigt tidigt ...) Direkt efter frukosten åkte vi till stallet! "Lille" Offar ", Markus och Hollie åkte också med för att titta på när barnen red!! Vilket underbart väder det var!!
Vi red ut en lång runda :) Dom har verkligen blivit duktiga mina små pluttar!! När Vince rider är det fullt ös från det han sätter sig i sadlen.. Idag tränade vi på galoppfattningar!
Alice har blivit super duktig på att rida lätt, och travar nu utan att hålla i sadlen! Jag var SÅÅÅÅ stolt när dom red idag ♥

Sen kom finaste Eleonor och hennes små busfrön!! Vi hjälptes åt att laga god middag till oss! Middagen idag bestod av helstekt fläskfile, hemmagjorda klyftpotatis, bearnaisesås och sallad! Givetvis blev det efterrätt också..;)
Snacka om att huset har gungat här hemma idag.. Barnen har lekt och busat hela eftermiddagen och kvällen! Vince och Linus har varit ute och cyklat!! Dom cyklade ner för den STORA backen som ligger här bakom.. Snacka om att dom fick upp "räserfart" när dom cyklade ner!!
Det var verkligen länge sen vi sågs jag och Ellan.. Jag är så glad att hennes lilla "fossing" har blivit bättre nu! ♥

Nu ska jag titta på ett avsnitt av... Ni kan säkert räkna ut vad??... :)
Jag har sån tur att där är en alldeles lagom stor godisskål som väntar på mig i skåpet!!

Finns det något bättre sätt att avsluta helgen på än att bädda ner sig med en gosig filt i soffan och äta resterna av allt lördagsgodis man köpt.. ;)

Jag och Eleonor



Vince och Linus



Vince




Vince och Linus



Dom små trollen




Anton



♥♥♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här: