Louicans

ullared!!!

Kategori: Allmänt

Då är jag tillbaka i vårt älskade skåne land och i soffan på dalabadet!!

Vår lilla tripp ledde till ULLARED!! En helt oförglömlig resa kan jag tala om för er...!!
Vi körde tidigt i lördags morse.. Stannade och åt frukost på vägen sen var det fullt ös mot den stora gula byggnaden i ullared!! Väl framma var där OTROLIGT lång kö.. Jag har aldrig sett så mycket folk på ett och samma varuhus kan jag säga.. En timmes kö för att komma in och få göra av med x. antal tusenlappar... Det hamnade på 5 siffrigt, mer säger jag inte.. ;)  Men, resan i ära var vi ju inte VÄRST... hahaha!!

Efter flera timmars shoppande gick vi och åt god mat på Harrys, synd att killarna fick kalla potatis.. Men, man kan ju inte kräva allt för mycket av bönderna på vischan!!

När vi mar mätta och belåtna körde vi till vår stuga som ví hyrt under helgen!! Hahaha, vilken resa det var för att ta oss dit... Mörkare än mörkaste natten, i ÖSREGN mitt ute i vildmarks skogen körde vi vilse.. Men efter mycket om och men, svordomar och ett o annat kisse stopp hittade vi vår lilla röda stuga med vita knutar!!

Äntligen framme!! Jag tror minsann aldrig att ett ( kanske två...;)  ) glas vin har varit så gott innan!!! Vi hade det verkligen mysigt där i vårt lilla torp :) Fina fotografier hängde det på väggarna också.... ;)

Eftersom någon av oss var lite sådär små rädda ( Inga namn nämda... ) Så bestämde vi oss för att sova tillsammans alla 4!!  ( I samma säng då givetvis.. )Snacka om mys pys!!

Klockan ringde väääldigt tidigt imorse.. Sen var det dags igen.. Ännu ett stort shopping pass väntade!! Vi slapp iallafall den långa väntan för att komma in idag.. Sen var det bara att handla allt det vi inte fick med oss hem i går!!
Dagen avslutade vi med underbar kina mat och därefter en över full packad bilfärd hem.. hahaha!!

Och vet ni vad... På söndag åker denna shopping tokiga fröken till ullared igen! Tjohoooo!!

Jag fick iallafall julpyntat lite här hemma idag.. Det är ju trots allt första advent, och en något BLÅSIG sådan...


Tack kära vänner för en helt underbar tripp ♥








































Inte lätt att prova skor när man är gammal... hahaha

























Också lite julmyyys



Godnatt kära vänner, hoppas att ni inte blåser iväg, håll i hatten..!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: