Louicans

♥ Stockholm ♥

Kategori: Allmänt

Ja, Nu är vi hemma från vår huvudstads tripp!! Vi har verkligen haft det UNDERBART!!!



Vi började givetvis med champagne här hemma 08.00 innan vi åkte till flygplatsen!!
Väl framme så var såklart flyget försenat, men vad gjorde det... vi hade ju inga tider eller något annat att ta hänsyn till.. Det var ju bara syster och jag!!









Flygresan gick bra, det blåste ju ganska rejält om man säger så, flyget hoppade och skakade mellan varven men fram kom vi ju!!
Sååå kallt det var när vi anlände till kungastaden!! Lite lite snö låg där minsann på gatorna!!

Vi tog oss in till city med flygbuss och checkade in väskorna på hotellet!! Sen började vårt ÄVENTYR!!!!

Vi startade med en riktigt god middag och sen shoppade vi loss.. Eller rättare sagt JAG shoppade.. Denise sparade sig till dagen efter då vi var i en hel del vintage butiker.. ;)

Jag fick för mig lite så hastigt att jag verkligen behövde nya skor till kvällen.. Ja, ibland får man ju sådana strålande ideér för sig...!! Efter mycket letande efter den perfekta Idol skon fick jag tag på ett par!! Sen fick en kjol följa med hem, lite underkläder/stumpor och ett efterlängtat hårspray!!
Vi gick till systembolaget och inhandlade kvällens behov och fortsatte sedan med förväntansfulla steg mot hotellet för att snygga till oss och avnjuta lite gott vin och snacks!!










Vi lyckades hoppa på rätt linje på T-Centralen.. Ja, det är minsann inte så enkelt för oss skåningar att hitta blande alla dessa linjer och färger.. hahahah!! Vilken tur att man  inte är färgblind.. ;)

Vi kom precis lagom i tid till globen!! Vi handlade lite gott att äta och dricka och sedan letade vi upp våra platser!!





Sen var finalen igång!! Ja.. vad ska man säga.. Det var såklart bra tryck och vilda personer till höger och vänster.. hahahaha!! I pausen gick vi till baren för att släcka törsten.. Där hittade vi en hel del idoler och en och en annan kändis..!! Denise ville fota mig med någon av dom .. Men nää.. hahaha.. Där gick gränsen.. hahahah!!
Jag kan bara säga att kvällen var helt perfekt ♥ ( Synd bara att inte Robin vann..)

Till sist kom vi ju hem till hotellet.. Snacka om HÅRDA och knarriga sängar..

Lördags morgon kom ganska fort efter att dom grön/bruna släckts.. Men är man iväg på äventyr kan man ju inte ligga och sova hela dagen..!! Upp och fräscha till sig sen stod shopping på schemat för hela lördagen!!

Vi letade upp ett par bra second hand och vintage butiker och fyndade riktigt bra saker!!  Jag blev riktigt glad över mina fiiina Karen Millen blusar som jag hittade till ett "hyffsta" bra pris och min fina Dior kavaj;)!!



Hittade en vit blus av samma modell också men med knappar i hela ryggen.. ;) !!!

Denise hittade super fina 50-tals ( tror jag att det är... ) klänningar till sig som var kanon fina.. Precis det märket som hon gillar!! Ja, ibland tjänar man på att handla second hand.. hahahah!!

Sedan fick jag shoppat lite inrednings saker också..!! Inte konstigt att vi hade övervikt på väskorna när vi åkte hem.. hahahahah!!!

Denna fina ljusstaken fick jag inhandlat!!



När vi var klara med dagens inköp så tog vi tåget till Nynäshamn för att träffa Fina familjen Ersson!! Där blev det god mat, några flaskor vin och lite goda drinkar.. ;)
hahaha.. jag skrattar för mig själv när jag tänker på allt snack om dessa tyskar, "vi har bara sex"..  och den fina hästen.. ;) !!!! Vi hade en riktitg trevlig kväll men underbara människor!! ♥

Dessa två filurer fräffade jag på utanför t-centralen...













Långt efter midnatt kröp dessa två skånetöser i säng..



Någon timme efter var det dags att kliva ur sängen och hoppa in i duschen.. Det var ju sista dagen och sista chansen att shoppa...!! Vi åkte in till centrum och shoppade det sista!! Jag lyckades få med mig en hel del julpynt till granen..en fin silverbricka och en SUPER fin stor "iittala" skål!!






Nu ska jag snart hoppa i säng.. Jag är helt slut efter denna helt fantastiska helg!! Vi har verkligen haft det super bra, riktig syster mys.. Det har vi inte haft på väldigt länge..!!

Tack snälla Sara och Ralf för att vi fick komma till er, och tack Victor för alla skratt om dessa tokiga tyskar.. Förstår verkligen att du gillar Tyskland.. hahaha!!

Nu hoppar jag i bingen.. Det är ju jobb imorgon..!!! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: